Direktlänk till inlägg 24 december 2011

Vår julafton

Av Ella - 24 december 2011 23:00

              Vakna av att två förväntansfulla barn kom in i sovrummet och ville öppna sina julklappar.

Vi satte genast igång med att öppna julklapparna. John fick en playmobil riddarborg som han blev såå glad för. Ida  fick pippi kläder och ett stort pippi tält som nu är henne egna lilla hus.

Finns inget bättre än att se sina små sötisar bli såå lyckliga.


Senare dök våra nära och kära upp och vi börja med julbord. Sen blev det lite lek och bus fram till Kalle Anka. Ja va är julen utan Kalle Anka. Min favorit är Lady och Luffsen så fina!!

Morfar var sedan tvungen att köpa tidningen och strax därefter dök tomten upp =)

John blev väldigt glad men inte Ida och Nellie som sprang och gömde sig i pippitältet. Men dom tina upp efter en liten stund och till slut ville dom säga hej till tomten dom med.

Paket öppningen vara ett bra tag och nu är barnens rum fulla av fina julklappar.


I stället för att köpa julklappar till oss vuxna så kör vi paket race varje år. Fullt ös och det är så jäkla skoj. Vi vann bäddset, tavla, lykta och ett par upplägningsfat. Mkt bra utdelning i år tycker jag.


Kvällen avrundades med kvällsmacka glögg och lite spel.

Efter en sån här dag är man helt slut. Det har verkligen varit en kanon julafton.


                VÅR JULAFTON I BILDER


                                     







 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ella - 12 februari 2013 17:10

Nu är det över ett år sen jag skrev här sist. Mycket som har hänt under denna tid. Mitt liv har verkligen ändrats. Jag jobbar inte längre kvar och är såå otroligt glad för att ha kommit därifrån. Numera läser jag till undersköterska och tycker det ...

Av Ella - 29 januari 2012 20:38

I fredags var det fest hemma hos kollegan och sen blev det utgång till Harrys. En riktigt rolig kväll och det är ju underbart att få dansa loss lite då o då. Det sista jag tänkte på innan jag gick o la mig var . FAN va skönt att man inte är singel....

Av Ella - 14 januari 2012 12:18

Vakna vid kvart i nio i morse och kände mig utvilad. Åt en god frukost och sen har vi vart o handlat hem lite mat. Skönt för sötisarna att få åka lite bil och inte vara inne hela tiden. I bilen lyssna vi på gamla godingar från 90- talet. Fick mig a...

Av Ella - 13 januari 2012 12:45

            Igår kväll när jag kom hem från jobbet kändes det jäkligt gött. Härligt att få träffa mina underbara kollegor igen och gött att man är i farten som vanligt. Efter middagen bjöds det på lite till dans till en av barnens favoriter Dr B...

Av Ella - 9 januari 2012 20:09

Idag har jag o barnen åkt pulka. Inte mycket snö som ligger kvar nu så det gäller att passa på . När jag var fem sex år gammal fick jag en rattpulka som vi en idag kör med. Vilka bra grejer dom gjorde förr. ¨Likaså Kenneths snowracer fungerar prima...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14 15 16 17 18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
31
<<<
December 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards